מתי צריך אוטומציה בעסק

בשיחה ראשונה שאנחנו מקיימים עם לקוחות, עולה כמעט תמיד הבקשה הבאה: "זה התהליך שלנו, אנחנו לא מצליחים לעמוד בעומס, תעשו לנו את זה אוטומטי!" 

אז חשוב להבין , אוטומציה במהותה היא כלי שנועד לסייע לבני אדם להשיג מטרות והיא מופעלת באמצעות טריגר של אירוע כלשהו.

זאת אומרת, כשאירוע כלשהו מתרחש, האוטומציה מבצעת סט של פעולות שמוגדר מראש ומאפשר לתת מענה ללא כל צורך בכוח אדם. 

לכן, התשובה לשאלה 'מתי כדאי להפעיל אוטומציה בעסק?' מתחלקת לשני חלקים. שני מקרים בהם תוכלו להינות מטיפול אוטומטי לאירועים יום יומיים שמתרחשים בעסק:

1. מצב בו העובדים נשחקים ע"י פעולות שוטפות החוזרות על עצמן – מצב בו פעולה מסוימת הנדרשת לביצוע מספר רב של פעמים, גורמת לנו כעובדים שחיקה וירידה במוטיבציה. 

אם תשאלו את העובדים בארגון שלכם, 'מה הדבר הכי שנוא עליכם לבצע במסגרת התפקיד שלכם?' – לבטח התשובה תהיה קשורה לעבודה הסזיפית החוזרת על עצמה שוב ושוב וזה בדיוק מה שהאוטומציה אוהבת לעשות ועושה הכי טוב שיש – היא אינה מתעייפת וחוזרת על אותו סט פעולות לביצוע פעם אחר פעם ומאפשרת לעובדים לבצע פעולות יצרניות אחרות שלא שוחקות את כוח העובדה שלכם בעסק.

2. מצב בו לקוח בפועל מתקשר לברר מידע שאין ברצונכם לבזבז עליו זמן יקר – הגדרת סט של פעולות שתומכות בתהליך קיים. כאן האוטומציה אינה רק פעולה טכנית, היא מבוססת מחשבה של טיפול בלקוחות, עובדים, ואנשים שזקוקים למידע מותאם. 

לדוגמא, אם אתם חברה שמספקת סחורה ללקוחות, אתם בוודאי מודעים ומוטרדים לא מעט מכך שלקוחות מתקשרים לשירות הלקוחות שוב ושוב על מנת לברר מתי יקבלו את המוצר שרכשו.

בתהליך שנתמך על ידי אוטומציה, הלקוח יוכל לקבל מענה מקיף לשאלתו ולהרגיש מטופל למרות שלא קיבלתם גם לא טלפון אחד מלקוח.

יתרה מזאת, המערכת האוטומטית, לא תחכה לפניית הלקוח, היא תפנה אליו באופן יזום ותעדכן אותו בכל שלב ושלב.

ככה פשוט – מצד אחד זה נותן לכם קצת יותר שקט וזמן להתפנות לעבוד על המשימות החשובות באמת ומצד שני זה מעניק ללקוח תחושת ביטחון ומעמיק את האמון בכם ובכך שאתם מטפלים בו אישית.

כיצד יתבצע תהליך הקמת אוטומציה בעסק שלכם?

התהליך מתחיל בתהליך של תישאול מקיף וניתוח תהליכי העבודה שלכם בארגון, בכל תחום בו תרצו להתייעל.

נבחן ביחד אתכם את הדרך שכיום מבוצעים הדברים, נבין מה מהות כל פעולה ופעולה בתהליך, נבין איפה נמצאות נקודות הקושי והתורפה ורק לאחר מכן ניגש לשלב האיפיון, השלב של '"איך" לממש את התהליך בצורה הייחודית והמיטבית ביותר לעסק שלכם.

דוגמא חיה לתהליך ייעול השירות בתהליך תוך כדי תנועה

כאשר השלב הראשון עובר בהצלחה ואנחנו מזהים הענות יפה לשיווק האוטומטי הפרסונלי שפיתחנו לעסק, כלומר הצלחנו להביא כמות יפה של פניות, כמו כן המשיך קשר ראשוני אוטומטי עם הלקוח ושם חל נתק, או שהלקוח לא עונה עוד לטלפונים, או שלא ניתן לעבור לשלב המכירה השני מול איש המכירות למשל,

אנו עוברים לשלב ניתוח אחוז הסגירות הנמוך. במצב כזה לפני הכל , אנו משחררים את העומס מאנשי המכירות, ממשיכים יצירת קשר יזום על הלקוח באופן אוטומטי שמטרתו הבנת צרכי הלקוח, זמן בו יתפנה ויוכל לשוחח ועוד.

אנו דואגים לספק לו מידע נוסף שחשוב לו ובסופו של דבר מצליחים להחזיר אותו למוטב ולעורר בו שוב את המוטיבציה להמשיך את ההתקשרות מולנו.

 

נסכם? האוטומציה הפרסונלית תעשה בעצם את מרבית העבודה שעד היום עיכבה סגירות עם לקוחות פוטנציאלים:

  1. שיווק ומכירות
  • סיוע בתהליך איסוף וטיפול בלידים
  • שאלוני משוב שנותנים ללקוח תחושת אכפתיות ולכם יכולת לשפר את השירות
  1. צ'ט בוט
  • בוט מענה לשאלות. אינו בוט פשוט, הוא מורכב מהמון אפשרויות וצמתים בהם הלקוח יכול לשאול שאלות המובילות לעוד ועוד שאלות. בוט שהולך ומשתפר ומלווה על ידינו עד להשלמתו.

3 . איקומרס

גם לקוח שקונה מחנות אינטרנטית מחפש יחס אישי ועוד יותר מחפש תחושת אמון כי פעמים רבות אינו מכיר אתכם אישית. לא עוד לקוח שלא מקבל מענה ומתחיל לפקפק ברכישה שלו:

עדכוני לקוח לגבי השליחות

אוטומציה לחיבור מערכות המכירה ושליחויות לעדכון הלקוח בזמן אמת והרבה לפני שהוא חושש מאמינות הרכישה אצלכם. בסופו של דבר תהנו מלקוחות חוזרים ולא רק מרכישות חד פעמיות.

נסיון לשבועיים ללא עלות

נסו אותנו לשבועיים ימים, ללא התחייבות כיוון שבסופו של יום, כל בית עסק מתמודד עם קשיים ולנו אין ספק שביכולתנו לעזור ולשפר מגוון תהליכים בארגון באמצעות אוטומציה נכונה במטרה לחסוך זמן, כסף, משאבים. ובמטרה לבצע תהלכים במהירות וללא סטיות במכירות, בשירות הלקוחות ובתפעול השותף של העסק.