היום נרחיב קצת על – איך ליצור סלוגן ושם עסק שתופסים את הלקוח הפוטנציאלי במקום הכי הכי רגיש שבו.
***
בשורות הבאות נרחיב על הולדת הרך הנולד שלך – שם עסק וסלוגן, שיגרמו ליותר לקוחות להעדיף אותך וכיצד אפשר לעשות זאת בעצמך!
קופירייטרים בתחום הכתיבה לרוב מבקשים סכום לא מבוטל על השניים הללו ובצדק, הם יקבעו המון לגבי היכולת שלכם למשוך לקוחות.
אנחנו מדברים על שם העסק והסלוגן. אמנם קצרים מאוד, אבל הם תמצית העסק שלך.
יודעים מדוע? ממש כמו שאמר צ'רצ'יל:
"כשמבקשים ממני לכתוב נאום של 1/2 שעה, אני עובד 5 דקות, אבל כשמבקשים נאום של 5 דקות, אני עובד 1/2 שבוע".
הסתכלו על הסלוגן ושם העסק כפרפיום מרוכז, מספיק שתי תיפופים עם האצבע, ככה יפה מאחורי האוזניים, ומריחים את האופי המיוחד של הריח שלכם, למרחוק. זה מה שעושה שם עסק וסלוגן טובים לעסק, הם נחרטים בהארד-דיסק של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, הם החריץ בדלת שפתחתם בפניהם, להמשיך ולהתעניין בכם.
שם עסק וסלוגן – איך תעשו זאת לבד:
- בשלב הראשון, פתחו אינטרנט, עשו עבודת שטח. התעניינו מה עושים הקולגות שלכם, אם הם נשמעים בעיקר על מנת לא לחזור עליהם, מה הם מציעים, מה יש בכם שטרם הציעו בדף הראשון בגוגל?
- בשלב השני, קחו דף נייר A4, יספיק…אלא אם כן אתם יצירתיים, במקרה זה, לכו ישר ל A3 וכעת זירקו על הנייר כל מה שעולה לכם בראש כשאתם חושבים על הפיתרונות והתוצאה ממנה יהנו הלקוחות שלכם.
שימו לב לחידוש: אל תחשבו על כמה שאתם טובים, אחרים מחכים לומר לכם זאת בעצמם (אתם יודעים…), אלא, אלא, אלא, נסו לחשוב במונחים של הלקוח שלכם, מה עובר עליו בזכות השירות/המוצר שיקבל מכם. זה החידוש, סלוגן הוא הרבה יותר מ 100 בבגרות בחיבור, מי אמר שחייבים חריזה? צריך להיות קצר ולדבר במונחים של תועלות.
עד כאן התאוריה. מוכנים לטסט?
בשורות הבאות דוגמא מוחשית, ממנה תוכלו להתחיל לפעול בעבור שם העסק והסלוגן שלכם:
המקרה הבא של הולדת שם העסק והסלוגן, נולד מטעות תחבירית.
אתם מוזמנים לראות את הרך הנולד ולהכיר את רותי הדר, בעלת העסק.
שלוש שעות ישבנו לסער מוחות בקשר לרעיונות בעבור שם העסק והסלוגן שלה.
רותי היא מדיקוריסטית ומתמחה בשיטה המאפשרת בניית ציפורניים, אלו מהטבעיות איתן אנו מתופפים על השולחן, מגרדים בקרקפת,
ו.. בקיצור שיקום הציפורניים הטבעיות. רותי היא גם פדיקוריסטית בכירה ועוזרת לאנשים בנושאים רפואיים הקשורים לכפות הרגליים.
רותי בונה כעת את תדמית העסק.
ישבנו יחד כ- שלוש שעות וניסינו לחשוב ביחד מה יתאים לעסק שלה.
עד שלפתע רותי אמרה לי: "אתם יודעים שלא אומרים את זה כמו שאתם אומרים? כן? לא אומרים מדיקור, אומרים מניקור…או פדיקור"
ענינו שלא שמנו לב. והיא ענתה לנו חזרה: "אני אוהבת את זה"
כך נולד לו שם עסק מתוך תהליך מוזר שאיפשר לטעות דיבור שלנו לצד חוש ההומור של רותי, לחבור למילה אחת המורכבת ממניקור, פדיקור, דיקור (כן, היא גם מרפאה סינית) ואז נותר לטפל רק בסלוגן, זה שמעכשיו יצמד אל המדיקור – בציפורניים.
הסלוגן היה חייב לשקף את הפתרון הייחודי והחלופי לנזקי בניית הציפורניים הרווחת וכך נולד: בונים על בריאות.
לסיכום: איך תתחילו לתכנן את שם העסק והסלוגן שלכם?
התחילו ליישם, לחשוב ולפסל לכם שם עסק וסלוגן, או לשפר את הקיים, כשהדגש הוא איך יבין ממנו הלקוח במשפט ש ל שלוש ארבע מילים, שאתם זכות שנפלה לחיקו. חשוב מאוד: אל תוותרו בקטע הזה, חפשו חפשו ו-חפשו עוד, עד שתבינו לא רק איך תרצו שיקראו לכם ואתכם, אלא מה גורם ללקוח שלכם להבין שאתם דומים רק לעצמכם ושהאחרים יהיו דומים לאחרים, מה כ'פת לכם?