מי מפחד מאוטומציה
ברור לגמרי שתוך זמן קצר, מספר שנים, לא יהיה ארגון, חברה או עסק ולו הקטן ביותר שיוכלו להרשות לעצמם להתקיים ללא תהליכי אוטומציה.
אז מדוע חברות, עסקים וארגונים עדיין כל כך מפחדים לעבור לתהליכי אוטומציה למרות ההפסדים הכספיים, הטיפול הלקוי בתהליכים השונים בחברה והעובדים השחוקים?
אוטומציה פרסונלית – זה לא עובדים מובטלים, אלא עובדים שעושים את הדברים החשובים באמת
מסתבר שאוטומציה מבוססת בינה מלאכותית, היא הדרך והקצרה ביותר להפסיק להתמודד עם ניהול לא יעיל, טיפול לקוי בלקוחות, מענה לא שירותי ובכלל כל מטלה יום יומית החוזרת על עצמה בעסק וגורמת לשחיקה וחוסר מוטיבציה.
חישבו מה היה קורה אילו הלקוחות הקיימים היו מקבלים מענה אישי גם כאשר אתם לא פנויים לשוחח איתם ואולי אפילו לא פגשתם בהם מעולם.
חישבו כמה יותר פונים היו יכולים להפוך ללקוחות שלכם, אילו היתה לכם את היכולת לתת מענה אישי ומידי לכל פניה, מבלי להצטדק, מבלי להתנצל, מבלי לקצר שיחות כי… וואהו יש עוד כל כך הרבה טלפונים לחזור אליהם.
זה רק קצה המזלג, זה ממשיך לכל תחום בעסק, גבייה קלה מלקוחות, ניהול רישומים, תיעוד וכל מה שלא פעם הולך לאיבוד ועל הדרך, גורם להפסדי עתק.
וזה עוד מבלי לדבר על כך שלקוח אחד לא מרוצה, מביא איתו גל של תלונות, זה בדוק ושרוב הלקוחות שאינם מרוצים קשורים למענה לא הולם שהם חוו.
כל זה ועוד המון יכול להיות מאחוריכם.
אז מדוע בכל זאת חלק גדול מהעסקים עדיין לא משתמש באוטומציה?
יש חשש מסוים להתחיל תהליך אוטומטי בארגון, אם מדובר במענה חכם ומיידי ללקוחות קיימים או לפונים לעסק לראשונה.
זה בדיוק היתרון בבניית אוטומציה מדור חדש, אוטומציה פרסונלית, אנחנו שם עד שהמענה ללקוחות מושלם, אנו מייעלים את המענה עד לדיוק מקסימאלי שבו יש תשובה על כל תרחיש ושאלה שעולה.
מאוד חוששים מעלות האוטומציה. חושבים שתוך זמן קצר ניתן לראות שיפור כל כך גדול בכמות הסגירות עם לקוחות, בשביעות הרצון של הלקוחות, בשביעות הרצון שלכם בעסק, כי פתאום אתם מתפנים לדברים החשובים ואותם ששחקו אתכם, עובדים כעת באופן יעיל יותר ללא התערבותכם, שאתם מבינים מהם מאוד כמה זה משתלם.
כיום גם ברור שאוטומציה זו השקעה ולא הוצאה וההחזר שלה מתרחש מהר יותר ממה שאתם מעלים על הדעת.
חשש נוסף הוא שהתהליכים האוטומטיים דורשים הכשרה והבנה מיוחדת. אנחנו יכולים לומר שאנחנו שם עד להשלמת התהליך, הן מבחינת מענה טכני והן מבחינת הליווי האישי והמענה האישי שאנו נותנים לכם, על כל שאלה שעולה, עד ש'תשחו' במערכת.
העולם שייך למתקדמים וקצת פחות למתנצלים!
לאמיתו של דבר תוך מספר שנים, רק אותם עסקים שיעברו למענה שכזה, יוכלו להתפנות לתהליכי פיתוח, התייעלות והתפתחות עסקית ואחרים…?
כנראה יתנצלו יפה, יסבירו מדוע לא חזרו מיידית ויבטיחו שיעשו את המקסימום לפצות.
אבל בינינו, הם לא עשו שום דבר רע, הם רק בני אדם שלא הצליחו לעמוד בעומס.
האוטומציה בסך הכל נמצאת כאן על מנת לשרת אותנו בעסק, לה לא אכפת לחזור ללקוחות שלכם מידית, אפילו בארבע לפנות בוקר, היא סופגת הכל, בזמן שאתם מקבלים את הקרדיט והתשבוחות על השירות המצוין.